torsdag 11 september 2008

Så fruktansvärt upprörd!

En grupp på ca 20 - 25 killar i åldern 16-18 år fick i helgen tag på en 20- årig tjej som de försökte sparka livet ur i Södertälje. Hon hade sagt åt dem att hålla käften när de kallade henne för "svenne- hora" så då tyckte väl dom att hon skulle dö. På något annat sätt än att de försökte sparka ihjäl henne kan jag inte tolka det när de, pga att de redan sparkat henne medvetslös, håller upp hennes huvud så en annan kille kan öva frisparkar på det.

Hur är man funtad som människa när ingenting håller en tillbaka när det gäller att sparka en redan medvetslös människa i huvudet, eller håller upp det åt någon annan att sparka på?

Nu kom det för ovanlighetens skull här i Sverige ett annat killgäng på 6 personer som under sparkar och slag haglandes mot sig försökte skydda tjejen. De gick alltså in helt underlägsna till antalet mot en grupp killar som gått i någon sorts mass- psykos och räddade på det viset tjejens liv. Själva fick de betala med intryckta trumhinnor, brutna revben och inre blödningar. Det finns ett ord för sådana killar, ordet är hjältar.

Ord för killarna i mobben kan jag inte bestämma mig för, det pendlar mellan sinnesjuka idioter och livsfarliga psykopater.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hjältarna som kommer från härifrån, och en av dem känner jag ganska väl.
Vad är det som pågår därborta i Södertälje egentligen?
Hur kan det få bli sådär?
Polisens lösning: Håll er inne på kvällarna.
Tur man är en liten hemmagris då...

Anonym sa...

Ingenstans star det vad hon och hennes lilla gang har gjort for arligt tror jag absolut INTE att hon bara har sagt hall kaften. Jag haller med om att det ar avskyvart det som hant men allting har tva sidor....
Glom inte heller de verbala och fysiska misshanlingar som invandrare utsatts for dagligen. Inte rubriceras de i tidningar. Allt for att Sverige fortfarande inte insett att varlden har andrats, folk flyttar och kulturen blandas...

Anonym sa...

Hmmm... läser dagligen om "verbala och fysiska misshanlingar som invandrare utsatts for dagligen" i form av tex hedersmord.
Det är inte bara de svenska kvinnorna som lever farligt....

Spelar det egentligen någon roll vem som misshandlar, svensk eller invandrare?
Det är ingen hemlighet att svenska män misshandlar och mördar sina flickvänner titt som tätt.


Vad är det med karlarna här i världen?

Anonym sa...

Jag föreslår att vi som vill göra något träffas för att prata igenom detta. Jag kommer att vara på T-centralen vid ringen ons 17/9 kl.20.00 samt lör 20/9 10.00. Ta gärna med dej en eller flera vänner som är lika heligt förbannade som du och jag och som du verkligen litar på.

Anonym sa...

Hejsan
Jag håller på att göra en blogg om grov misshandel av kvinnor i allmänhet, och om misshandeln i Södertälje i synnerhet.
Jag vill få igång en diskussion om vår nuvarande lagstiftning för den här sortens brott och har lagt in en poll där man kan rösta på olika typer av straff man själv skulle vilja se.
Syftet är att försöka få fram en bild av hur allmänheten skulle vilja att den här typen av extremvåld mot kvinnor bestraffas, om nuvarande straffskala är tillräcklig, behöver den skärpas eller bör vi ta in helt nya former av straff? Jag hoppas att fler vill hjälpa till med bloggen, jag anser att detta är en så pass viktig fråga att jag inte ska göra detta arbetet själv, dessutom är jag helt nybörjare på bloggning och behöver hjälp.

Just nu är bloggen under uppbyggnad, Södertäljefallet är upplagt samt en första pollversion. Jag vill nu få feedback på det jag skrivit och på pollen innan jag börjar sprida bloggen mer aktivt. Man kan rösta om man vill, om jag genom feedback ser att pollen behöver göras om så kommer jag, om det går, att föra över rösterna från den gamla till den nya.
Här är bloggen http://20killarmotentjej.wordpress.com/
Mvh
Shimmeringblade