lördag 13 december 2008

Tävling i att montera IKEA- möbler?

Visserligen är män snabbare (som vanligt....) men kvinnor ska tydligen vara bättre än män på att montera IKEA möbler. Jag är glad att inte mina bedrifter låg till grund för den undersökningen.

Här hemma fungerar det så här när vi kommer hem efter att ha köpt en ny IKEA möbel.

Jag är sprudlande glad och vill plocka ihop möbeln direkt.
Sambon vill ta det lungt ett tag och vänta till barnen gått och lagt sig.

Jag driver igenom att vi ska börja direkt.
Sambon suckar och ger med sig.

Jag sliter upp paketet och sprider ut alla delar.
Sambon läser manualen.

Jag fattar ingenting av det jag ser men försöker lägga ett pussel av det jag har framför mig.
Sambon lägger ifrån sig manualen och går och hämtar verktyg.

Jag tar manualen och inser att mitt pussel är helt fel.
Sambon kommer tillbaka och tar de första delarna för att sätta igång.

Jag tittar på och känner mig överflödig, går därifrån och gör mat till barnen.
Sambon fortsätter metodiskt att bygga ihop möbeln.

Jag håller mig lite diskret undan.
Sambon monterar ihop möblen färdigt.

Jag är åter sprudlande glad och vill genast möblera om.
Sambon vill ta det lungt ett tag och vänta tills barnen har gått och lagt sig......

Inga kommentarer: