lördag 15 augusti 2009

Nej jag är inte gravid, jag är bara tjock

Att kommentera folks utseende kan vara en känslig bit. Riktigt känsligt kan det vara om man misstänker att någon är gravid, fråga eller inte? Själv har jag en granne som inte är riktigt lika försiktig med att fråga. Två gånger har hon frågat mig om jag är gravid. Första gången blev jag generad och tyckte det var trist att det såg ut så. Andra gången blev jag sur på riktigt.

"Nej, jag är fortfarande inte gravid. Jag är bara tjock och råkar se ut så här. Ok?"

Hon har inte frågat mig några fler gånger, tyvärr tror jag det snarare beror på att jag fräste sist hon frågade och inte på att jag helt plötsligt har fått en mycket läckrare kropp ;-)

3 kommentarer:

Snickarbacken sa...

Skit i grannkärringen, hon verkar inte va klok.
Du är en av de vackraste personerna jag känner :)

lillsyster sa...

Gud vad snällt sagt! Tack!

Sara sa...

Men gud sikken rolig blogg du skriver! Jag har lagt till dig som favorit, hoppas du kommer att fortsätta skriva länge till!