tisdag 8 juli 2008

Regelsverige

Det här med legitimationskontroll av pensionärer och andra om de ska handla folköl eller cigaretter på mataffären - vad fan är det frågan om? Är det folk med för små mössor som sitter vid kassorna vid de här tillfällena eller är det något nytt att alla under 143 måste visa leg oavsett vad de handlar. Varför?

Om de frågar mig om leg den dagen jag köper alkoholfri cider på mataffären hoppas jag att jag finner mig och bara lämnar allt jag ska handla och går därifrån - bara för att det är ett så förbannat idiotiskt tilltag.

Läs själva om idiotin http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2856041.ab

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får ALLTID visa leg på ica. Jag är trots allt 31 år snart och ser inte ut som en sjuttonåring. Hoppas jag i alla fall. Det är faktiskt väldigt irriterande att jämt och ständigt visa leg på cigg.

Anonym sa...

Det är bara att dumpa varorna. Säga att man ska hämta legget ute i bilen och bara köra vidare till nästa butik. Finns inget så hårt som konsumentmakt! Alla varor på bandet måste plockas bort, se till att där finns lite räkor och annat mums som inte tål värme.

Anonym sa...

Hahaha, helt galet ju!
Skulle tippa på att fjortisarna i kassan blivit lite för snabbt upplärda och helt felinformerade om alkohollagen.

Tänk Peter då, innan vi kände varandra, då fick visa leg för mig när han skulle tvätta bilen.
Hahaha, det var ju lite busigt, han tyckte lite tyst inom sig att det var konstigt, men plockade lydigt fram det.
Sedan viftade jag skrattande bort det, och han blev lite generad, men som tur var tog han det på rätt sätt och tyckte det var lite kul, men tänk om han hade gått till tidningen, oj då hade det varit jag som blev generad och rosig om kinden.
Det gjorde intryck minsann, det glömde han aldrig.

lillsyster sa...

Tänk om man vågade göra som vänsterwiki föreslår.... Det skulle nästan kännas som lite motiverad civil olydnad!