fredag 29 augusti 2008

Bröllop i morgon

Fick tidigt i somras inbjudan till bröllop nu i helgen. Kommer ihåg att jag tänkte att det skulle bli både roligt och att det var gott om tid till att fixa kläder, hår och barnvakt.

Barnvakt fixade sig nästan själv när barnens helt underbara kusin direkt skrev upp att hon skulle komma. Hon är helt bäst och både barnen och jag avgudar henne!

Kläderna fixade jag i veckan efter att ha varit inne i södertälje på kurs. Ok, tisdagen innan bröllopet är inte världens bästa framförhållning men jag är nöjd. Nu blev visserligen klänningen svart vilket man kanske inte ska ha på bröllop men eftersom jag bara åkte till södertälje - som inte har världens bästa eller störst utbud - så fick det bli så i alla fall.

Håret. Jäklar! Jag är så van vid att se för jävlig ut i håret att jag helt glömde fixa det! Ringde därför i panik till Salong Michel i Luna gallerian i södertälje. Ingen statusfrisering kanske men jag blev klippt av en tjej som heter Sandra där för ett tag sen (typ i januari) och var nöjd så jag frågade efter henne. Hon inte bara jobbade idag utan hade dessutom tid! När jag försökte få en tid för slingor till 16.30 fick jag däremot kalla handen. De stänger 18 och att göra slingor på mig skulle ta minst två timmar.

Efter lite förhalning fick jag till det att jag kunde komma 16 (Inte efter fyra, kom inte efter fyra!) och stressade och kompade ut så jag var där 15.45. Och vet ni vad? Hon är precis så bra som jag kom ihåg :-) så nu är jag för första gången på evigheter äntligen lite ljusare och dessutom nyklippt!

Och vet ni vad.... när det var dags att skölja ur blekmedlet och tvätta håret så fick man sitta i en massagestol under tiden - så najs!

Inga kommentarer: