söndag 17 augusti 2008

Trolleri!

När tvättmaskinen gick sönder tidigare idag bollade jag lite snyggt över det problemet på sambon. Hans kommentar "Vad kan _jag_ göra åt det?!" svarade jag med att åka iväg till stan med tjejerna (som kommit på att de saknade pennskrin till i morgon) och sa sockersött att han ialla fall kunde titta på det.

Tror ni inte han lyckades få ordning på skrället?!

När jag frågade vad det hade varit för fel började han dilla om någon sladd som gått sönder, att han hade fått löda någonting och någonting med kol..? Skit samma, tvättmaskinen fukar igen! Nu har jag firat det genom att tvätta hela eftermiddagen och för en gångs skull är det riktigt roligt :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja se karlar och teknik/elektronik/(kvinns?).
Allt de behöver göra är ju att lirka sig in i maskineriet och skruva runt en stund, så funkar det sen.

lillsyster sa...

I alla fall ibland.... Själv lutar jag nog mer åt förklaringen "Även en blind höna" osv. :-))

Anonym sa...

Är ni inte lite orättvisa nu? M-L