söndag 17 augusti 2008

Våra vardagsrutiner

Läser i AB hur man ska göra för att hitta tillbaka till vardagsrutinerna och sitter och känner mig lite präktig. Eftersom vi redan har kört igång vardagen så sitter jag med facit på hand för hur våran familj klarade det och det gick urenkelt. Tittar därför igenom artikeln mest för skojs skull och för att se om det stämnde med hur vi kom i ordning igen när jag plötsligt stelnar till.

"Huset är förvandlat till ett slags ingenmansland där alla gör lite som de vill. Dammsugaren ligger på golvet, blommorna ser vansinnigt ledsna ut och äldsta dottern spelar Sims till midnatt."

Ehh, mina barn spelar visserligen inte Sims, varken till midnatt eller över huvud taget, men annars beskriver journalisten i raderna ovanför för hur min VARDAG ser ut. Det där är ingen speciell sommarlättja för oss, så där har vi det till vardags....

Plötsligt känner jag mig inte speciellt präktig längre utan sitter i skrivandes stund och hittar på (bort)förklaringar till varför vår vardag ser ut som den gör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker det låter som rena idyllen.
Blommorna _lever_.
Dammsugaren är _framtagen_.
Dottern är _nykter_ vid midnatt.
Keep up the good work säger jag bara!
=)

lillsyster sa...

Jag diggar verkligen din inställning! Det där köper jag till 100%, mycket bättre än att gå och ha dåligt samvete!