söndag 14 september 2008

Hatar spindlar!

Det enda som man hittills har fått trösta sig med angående spindlar är att de åtminstone inte är giftiga här i Sverige. Tills nu det vill säga. I SvD skriver de nu att Svarta änkan har etablerat sig i Sverige. Fy fan! Det är ingen massinvasion ännu utan bara en "försiktig trend" på att en ökning kommer att ske.


Jag vill inte! Jag vill INTE. Världens giftigaste spindel ska bara finnas i länder som ligger långt, långt borta och där folk redan är vana vid dem och dit jag aldrig kommer att åka. *gnäller*



Fotot hämtat ifrån http://www.invasive.org/browse/detail.cfm?imgnum=1435198

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte världens giftigaste spindelart. Det sägs att den brasiljanska vandrarspindeln är den giftigaste och att dödsfall har förekommit.

Anonym sa...

Tur!! Vad lättad jag känner mig!
...inte..