söndag 28 september 2008

Jag vet hur det känns!

Alex Schulman kan inte sjunga. Tydligen sjunger han ändå i duschen men alltså inte bra. Jag älskar att höra om sådant, det gör att jag inte känner mig ensammast i världen! Kanske är det också därför jag gillar Idol- uttagningen, det finns människor som jag, som helt enkelt är tondöva och som det låter gräsligt ur munnen på.

Fast jag visste inte riktigt _hur_ illa jag sjöng förrens jag fick barn. Innan dess trodde jag nog bara att jag lät så där lite halvilla eller till och med halvbra. *rys*

Barn har däremot ett sätt att ta vanföreställningar ifrån en. För mig började det med att barnen bad mig vara tyst när jag stilla och lugnt sjöng godnatt visor för dem när de var riktigt små. Nu för tiden försöker de ibland få mig att lära mig en melodi och skrattar rått när jag efter upprepade försök fortfarande inte hör något jäkla tonbyte eller vad de nu pratar om.

Ok, ok! Jag fattar! Det låter fruktansvärt. Men som sagt, Alex Schulman kan inte heller, så jag är inte ensam längre :-))

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt sjung om du tycker det är roligt, alla kan! Du har bara karaktär på rösten ;)

Anonym sa...

Undersökningar visar att man blir happy av att sjunga.
Själv sjunger jag med om det är nån bra låt på den raspiga bilradion till och från jobbet. Skithögt.
Ibland får jag för mig att det låter lite bra.
HAHAHAHAHAMoooooaaahhAAA!!
=O

lillsyster sa...

Eftersom jag vill fortsätta vara glad ska jag i fortsättningen alltså bara säga att min röst är karaktäristisk. Det gillar jag! :-)