söndag 28 september 2008

Tjejkalas i går

Vi bokade Mötesplatsen i Enhörnas lokal i går för att kunna ha kalas för äldsta dottern med sina kompisar. Mellan 16 och 19 var det hon som var drottning fis och hon hade planerat allt, vad dom skulle äta, vad dom skulle lyssna på, vad dom skulle leka osv.

Nästa gång någon av barnen ska ha kalas så vet jag en sak, jag ska ha med mig b r a musik.

Vi åkte till lokalen ca två timmar innan för att plocka iordning och förbereda och stannade kvar 1½ för att städa undan och plocka ihop. Det betyder för min del, 3½ timme med Ronnie James Dio som musik - sambons val under förberedning och ihopplockning - och sedan 3 timmar Smurfhits, partymusiken.


Måste jag välja mellan dessa två musikstilar så väljer jag hellre smurfhits än Ronnie James Dio men till och med det ledsnar man på efter att ha lyssnat på det i 3 timmar.


Inga kommentarer: