torsdag 4 september 2008

Mamma muffins

Äldsta dottern påminde mig nu på kvällen om att hon ska på utflykt med skolan i morgon. Ovillig att inse att det faktsikt är något jag borde haft koll på frågade jag henne varför hon inte sagt det lite tidigare, typ när vi fortfarande hade chansen att inhandla något till henne. Nåja, eftersom det var för sent för att tjafsa om det så ställde jag mig och bakade muffins när barnen var nattade.

Sen kom Idol imellan. Jag tror jag nämnde att jag gillar att titta på Idol.... När jag kom på att muffinsarna fortfarande stod i ugnen hade de passerat bäst före gräddningstid med ungefär en halvtimme. Så kul är det inte att baka så jag började fundera på om man kan ha med sig en knäckemacka till fikat när sambon (som skämdes eftersom han över huvud taget missat att läsa veckobrevet från skolan) till slut reste på sig och gjorde ett eget försök. Nu står hans muffinsar i ugnen och jag hoppas att han lyckas bättre än mig.

(Fast - tro det eller ej - mina muffinsar var i alla fall rätt okej att äta om man skar dem på mitten och bara åt det mjuka inuti :-) )

Inga kommentarer: