måndag 20 oktober 2008

Enkäter till barn?

Äldsta dottern, som bröt armen för ett par veckor sedan, fick idag ett brev på posten. Glad i hågen öppnade hon det och fick fram ett häfte från "Institutet för kvalitetsindikationer" med sju (7) A4 sidor med enkät- frågor.

Nu undrar jag, tittar de överhuvudtaget på personnummrena till de personer de skickar ut sådana här undersökningar eller förväntar de sig att en 9- åring ska kunna kunna svara på frågor som:

"Efter att Du blivit tilldelad en brits eller fått koma in till undersökningsrummet, hur länge fick Du vänta innan Du fick träffa en läkare?

1- Upp till 30 minuter

2- Mer än 30 minuter upp till en timma

3- Mer än en timme upp till två timmar

4- Mer än två timmar

5 - Jag behövde inte vänta"

Osv osv, frågor sida upp och sida ner. Hon förväntas också skriva ned om hon känt sig kränkt av någonting och ber henne att i så fall beskriva det.

Muppar! Ringde dit för att fråga vad 17 de höll på med men de hade inte telefontid något mer i kväll....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, vilket trevligt litet helgpyssel ni fick!
Och inget kostade det heller va?
Kanske skulle ta masssa kopior på frågorna till nästa barnkalas?

lillsyster sa...

Jaa! Vilken partyhöjare!

Ringde till dom idag och fick mig en massa ursäkter, det funkade för mig :-)

Anonym sa...

Samuel har fått ett trvligt erbjudande från LaRedoute idag:

"Hej igen, har du glömt oss? 40% på valfri vara och ett snyggt bäddset första gången du handlar på La Redoute!"

Jag trodde det var till mig först, men så sa Sandra att det är ju till SAMUEL!
Han har kundnummer och allting där.
Konstigt ju.