söndag 16 november 2008

Fantasy för barn

Mina barn fick i veckan reda på att Arthur Spiderwicks fälthandbok finns att köpa. Sällan har jag sett mina barn så samspelta, de var rörande överens om att den boken skulle de ha! Trots yngsta dotterns rädsla när hon såg filmen Spiderwick nu nyligen så kunde hon knappt ge sig till tåls innan hon fick TITTA på RIKTIGT i fälthandboken.


När vi var i södertälje nu i lördags kom vi att tänka på fälthandboken och gick till bokhandeln. Dom hade ett exemplar kvar. Båda barnen var helt lyriska och satte sig redan i affären och började bläddra i den. Vi passade även på att köpa den första delen i den serie på fem böcker som filmen Spiderwick är baserade på, Vättar i väggen, eftersom äldsta dottern ändå saknade en bra läsbok.
Samma kväll hade hon läst ut boken.... Jag som själv älskar fantasy blir så otroligt glad när vi hittar fantasy- böcker för barn som min dotter älskar! Fast resten av böckerna kommer jag beställa på nätet, ca en hundralapp billigare per bok än i bokhandeln i Södertälje.....

Inga kommentarer: