måndag 30 juni 2008

Regn

Nu när helgen är över var det helt plötsligt inga problem för mig att sova lite längre... Vaknar då tyvärr upp till en regnig dag. Någon som dock verkar tycka att det är helt okej med regnet är våran hund som gick ut och lade sig på gruset i duggregnet. Riktigt så förtjust är inte jag men det sköna med lite mildare väder är att man inte känner sig tvungen att vara ute.

Idag är det sista dagen som barnens kompis är hos grannarna så från och med i morgon är det upp till mig att försöka underhålla dem. Kanske jordgubbsplockning - om jag bara kunde hitta något självplockningsställe som inte ligger femtioelva mil från här. Eller kanske ta en tur med Maja, ångbåten som går från Södertälje förbi Enhörna till Mariefred. Eller så kanske bara vara hemma och umgås....

Känns som jag har rätt angenäma problem :-)

Inga kommentarer: