torsdag 17 juli 2008

Heldag på Gröna Lund


Tog med oss barnens kusiner och åkte till Gröna Lund igår. Vi åkte karuseller, köpte lotter, åt sockervadd och tittade på Tobbe Trollkarl. Barnen har sett Tobbe på Grönan i flera år nu men han är fortfarande lika populär. Eftersom vi var där tidigt så hann barnen åka många av attraktionerna utan att stå i någon kö. Eller, barnen skriver jag men jag var lika angelägen om att hinna åka mycket jag också. Den enda attraktionen som jag har lite problem med är lustiga huset som jag av någon anledning alltid känner mig lätt åksjuk efter.



Var och köpte lotter vid ett chokladhjul och gick på försäljningstaktiken de hade där. När vi ändå förlorade och inte ville köpa några fler lotter vek tjejen i chokladståndet bort sin mic och viskade konspiratoriskt åt oss att gå och köpa en bricka vid ett annat stånd och hälsa ifrån henne så skulle vi få något fint där. Nyfikna, naiva och giriga gjorde vi som hon sa och gick dit. Köpte ytterligare lotter och fick vår present - en 12 grams chokladbit. Wow, nu vet vi, så lätt blåser man oss :-)


Inga kommentarer: