tisdag 23 september 2008

En dag på akuten...

I går ramlade äldsta dottern ner från en klätterställning på skolan. När jag hittade henne hade hon slutat gråta men armen var svullen och kändes varm. Eftersom jag inte hade en halv aning om det var en vanlig stukning eller en spricka eller vad så åkte jag dit jag vet att folk har betalt för att om inte veta, så ialla fall kunna göra en kvalificerad gissning. Vi åkte till akuten.

Efter fem timmar på Södertälje sjukhus så fick vi veta att dottern har ett "snyggt brott" på handleden och hon fick armen gipsad.

Dottern var glad över gipset i ungefär 18 timmar, nu tycker hon det suger. Å andra sidan behöver hon bara ha det i tre veckor till....


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hon måste vara mera försiktig, det gick ju ändå relativt bra; klängklättra på två meters höjd!
Utan skyddsnät!
Om ändå Lillsysters Mardrömselefant hade varit med...
;-)

lillsyster sa...

:-))

Anonym sa...

Följer i mammas fotspår ser jag.Men är det inte lenisen som brukar säga det som inte dödar härdar.Upp igen.M-L

Anonym sa...

Det uttrycket har lenisen minsann lärt sig av pappaJanBanan!

Anonym sa...

Då är det tillbaks till utgångs Familjen.:) M-L

lillsyster sa...

Men i utgångsfamiljen har det varit märkvärdigt tyst med just den kommentaren ;-)