fredag 26 september 2008

Sin ensamma kropp

Klev in på Enhörnas nya bibliotek och tittade runt lite. Mycket böcker var det ont om men lite nya och fräsha omslag stod i sin ensamhet på hyllorna. Eftersom jag gillade böckerna om Nancy av Elsie Johansson blev jag lite glad när jag såg att Elsie har släppt en ny bok.

Sin ensamma kropp hette boken och bara det borde väl egentligen ha varnat mig. Tyvärr blev jag lite för girig när bibliotekarien tittade upp på mig där jag stod och sa att den var helt ny och att inne i Södertälje var det minsann lång väntetid på just den boken. Ahha, här kunde jag alltså tränga mig lite utan att någon kunde ta illa upp, sånt gillar jag så jag lånade boken.

Slog på nätet på boken och överallt fick den stående ovationer, den här boken var bra och tog upp äldre människors sexualitet på ett befriande sätt.

Jaha.

Började läsa, gav upp och började läsa igen. Men nej, den här boken, som ska vara så himla bra, är bara skit i mina ögon. Trist och halväcklig. Eller vad tycker ni om det här citatet:

"... obscena fantasier som kom mig att svullna och bli våt utan vilje och att plötsligt vakna av en knittrande rörelse inne i mitt skrev, ungefär som när en fuktig, slemmig groda rytmiskt kluckar ut och krymper ihop sig,"

Befriande berättande om äldre människors sexualitet - my ass! Äckliga grodor!? Den här boken kommer jag snabbt att lämna tillbaka - oläst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tydligen missat en del.Tex. att grodor är slemmiga.M-l

Anonym sa...

Kanske den blir lite slemmig om den måste klucka omkring i ett skrev...huuuu...