fredag 31 oktober 2008

Bus eller godis

Barnen lyckades övertala mig att de skulle få gå ut och skrämma våra grannar. Dom har varit helt friska både igår och idag och kände väl att de behövde få lite utlopp för sin energi. Halloween är lite nytt för mig så jag frågade om de tänkt ut något bus som de skulle göra om någon valde "Bus". Varpå följande dialog utspelades mellan mina döttrar:

- Vi ska ta med oss tejp och tejpa deras dörrklockor.
- Ja! Eller så bajsar vi på deras tomt!
- Fast då kanske de tror att det är Emil (en grannes hund) som har bajsat och bara tar en skyffel och kastar bort det.
- Ja... Jag vet! Vi bajsar på deras trapp!
-Ja! Bra, det gör vi!!

Först satt jag och sambon och bara gapade och undrade om det verkligen var våra barn som pratade men så började de asgarva och vi kunde lättat andas ut när vi insåg att våra barn har blivit så stora att de kan driva med sina föräldrar. Skitungar :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade ni gett dem godis så hade ni nog sluppit "bajs-buset"!
;-)
Hoppas ni mår bra denna kyliga och vackra höstdag, och inte åker på några bakslag!