tisdag 4 november 2008

Slaget om gymnastikpåsen

På sista tiden har äldsta dottern blivit allt mer ointresserad av att få med sig gymnastikpåsen till skolan när de ska ha gympa. Det verkar som hon hatar skolgympan lika intensivt som hon älskar sin truppgympa. Jag påminde henne därför redan i går kväll om att det var gympa idag.


- Plockar du fram din gympapåse och packar den?
- Jag vet inte var den är.
- Titta i ditt rum så hittar du den, jag lägger fram kläder här.

Till slut letade hon fram påsen och jag lade kläderna ovanpå den. Så i morse:

- Har du lagt ner kläderna i påsen?
- Nej, jag vet inte var de är.
- De ligger ovanpå påsen.
- Var är det då?
- Där du lade den i går. (visar henne)

När påsen till slut var packad enligt konstens alla regler och det var dags att åka gick jag och hämtade den och gav den till dottern.

- Här är gympapåsen. Ta den och klä på dig så åker vi nu.

Tror ni nu att gympapåsen kom med ut i bilen? Nixpix. Halvvägs till skolan reflexfrågar jag om hon har med sig gympakläderna varpå det kommer fram att hon råkat glömma dom hemma. Det var bara att åka tillbaka hem, hämta den förbannade gympapåsen och stressa som idioter för att hinna till skolan i tid.

Nu börjar jag också hata skolgympa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Köp värsta fina gympapåsen med glitter, så ska du se att den kommer med - även de dagar hon inte har gympa!
=)
...eller det heter väl _idrott_ nuförtiden...

lillsyster sa...

Hon har ju själv valt den jäkla påsen jö!

Idag orkade jag inte tjata utan bar själv ut den till bilen, tror du inte hon glömmer den _i_ bilen då???

Anonym sa...

hahaha... glitter ska re va