måndag 5 januari 2009

Pulkaåkning

Även om det är kallt så har vi nästan ingen snö alls här. Därför åkte jag och barnen idag till Ragnhildsborgsbacken i Södertälje där de har snökanon och därför en pulkabacke full med vit och fin snö.

Backen var både brant och guppig och jag lyckades bli påkörd av en kille på runt 4 år som inte riktigt hade koll på sin snowracer. Jag föll som en fura och ungen sprang livrädd därifrån. Det är lite det som är grejjen med att vara vuxen. Det spelar ingen roll hur illa man gör sig det är ändå barnen som behöver tröstas.

Lyckligtvis gjorde barnen inte illa sig och vi åkte hem efter en underbar vinterdag i pulkabacken med träningsvärk i benen och varm cholad i magen.
Full fart nerför.

Chokladpaus i snön

Rätt hygglig utsikt över kanalen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen inte att barnen gjode sig illa.Vi var och åkte skridskor på malmsjön idag med korvgrillning som tillbehör. Ringde er men ni hade redan åkt då antar jag. Det blir nog skridskor imorgon också, skulle vara roligt om ni ville följa med? Ankersbacke

lillsyster sa...

Nej barnen gjorde absolut inte illa sig, jag glömde det lilla ordet _inte_

Härligt det låter med skridskoåkning, är malmsjön säker nu? I morgon ska jag till IKEA och spendera lite tid :-) Jag vet inte riktigt vad sambon och barnen planerat att underhålla sig med.

Anonym sa...

Vi var i ragnhildsborg dagen innan er, det var verkligen trevligt med lite snö för omväxlings skull. Det gick väldigt fort i backen på baksidan, så fort att jag och dottern stod på öronen och ena snowracern gick sönder men gubben hävdar att det var min vikt som var orsaken....vad säger vi om det?

lillsyster sa...

Vi säger att gubben borde veta hut! Han ska vara glad att det bara var snowracern som gick sönder efter den kommentaren! :-)

Backen på baksidan var det som mina tjejer åkte mest i, de tyckte den var tusen gånger roligare än den raka. Den raka hade jag _kanske_ vågat åka i, att du vågade dig ner i den andra backen fattar jag inte! Heders åt dig!