lördag 10 januari 2009

Skämsburk

Ibland när jag blir riktigt arg så händer det att jag svär. Det uppskattas inte av mina barn. Yngsta dottern kom idag på att jag skulle ha en burk där jag måste lägga 1 kr varje gång jag svär och äldsta dottern verkställde den ideen på direkten.

Så nu har jag en svordomsburk, eller skämsburk kanske passar bättre, där jag förväntas lägga 1 kr om jag slinter med tungan. Just nu ligger det 2 kronor i burken. Vad som ska hända med pengarna när (om) burken blir full vet jag inte men jag antar att barnen kommer på något.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle F*n ha en burk här hemma oxå, svär ju så in i He****e sen jag träffade Peter.
Han tar verkligen fram mina rätta sidor, både onda och goda.
Fick höra från min äldre kollega i dag, att (sätt nu tungan framför den nedre tandraden)-De som svär eller upprepar sig har dåligt ordförråd.
Hade visst sagt(å igen)-Jajamensan ett par gånger för mycket.
Tänk vad mycket trevligare om man bara kunde bita ihop och hålla käften.
I alla lägen.

Anonym sa...

oj 4 spänn!

lillsyster sa...

Bläh vad trist och politiskt korrekt din kollega är då! Den där informationen kommer jag _inte_ att ge mina barn, då får de bara ännu mer att slänga tillbaks på mig.

Svär på du bara, så länge du inte har någon i din närhet som hotar med en svärburk så är det väl fritt fram?!

Anonym sa...

Bättre ordförråd än du kan man ju inte ha!
Tycker lite svärord kryddar och ger eftertryck om de används just så: att krydda och ge eftertryck.
Det fula och tråkiga är när de används huller om buller slafsigt och utfyllande.
Det ska jag sluta med.
Genast.
Amen?