måndag 20 april 2009

Du stör mig

I morse när jag skulle väcka yngsta dottern bad hon mig gå. Eftersom hon alltid brukar vara kramig på morgonen hajjade jag till och var tvungen att försäkra mig om att jag hört rätt.

- Vill du att jag ska gå?
- Ja, du stör mig.

Trots hennes första attityd dröjde det säkert 45 minuter innan jag förstod att hon inte mådde bra så jag förberdde mig som vanligt på att gå till jobbet och skjutsa henne och storasyster till skolan. Till slut trillade poletten ner, yngsta dottern är sjuk och måste vara hemma.

Självklart hade sambon redan hunnit iväg, så det blev inte direkt någon diskussion om vem som skulle vara hemma med henne :-/ Så nu sitter jag här, färdigklädd och färdigfixad för jobbet men hemma med en hängig dotter som knappt verkar palla att titta på TV.

Inga kommentarer: