tisdag 18 augusti 2009

Vardag

När det är vardag och full fart är det de små detaljerna som avgör hur dagen kommer att bli. När jag gick upp i morse visade det sig att kaffet var slut. Det är INTE synonymt med en bra start på dagen för mig. Efter en skåpstömning hittade jag till slut två kaffesubstitut, Nescafe espresso och Nescafe cappucino.

Espresson var direkt vidrig, två koppar åkte i vasken innan jag insåg att den här smörjan inte gick att blanda ihop till något drickbart. Cappucinon däremot funkar, lika gott som kaffe med mjölk är det inte men fullt drickbar. Nu tänker jag hälla i mig det och hoppas att dagen i övrigt kommer bli något bättre...


3 kommentarer:

Snickarbacken sa...

Hmmm, kan tänka mig din min när du upptäckte att kaffet var slut.
Du handlade på Ica efter jobbet va?

lillsyster sa...

Jepp! Och satte på en kanna innan jag ens hade hunnit tagit av mig skorna när jag väl kom hem :-)

... sa...

Hej,

Jag har just upptäckt denna blogg. Bor själv i Enhörna. Den här bloggen är ju superkul emellanåt!!! Synd bara att det är så glest med inläggen. Hoppas du orkar hålla bloggtempot uppe.