onsdag 23 juli 2008

Sambal oelek

Vi hade rester till middag idag. Eftersom vi värmde upp köttfärssåsen portionsvis passade jag på att ha i lite sambal oelek i min mat, gott med lite extra krydda. När sambon såg det ville han också krydda på sin mat lite. Nästa gång jag tittade på hans tallrik hade han haft på ungefär en ½ dl sambal på sin mat....

Jag tipsade honom om att det kanske var lite i mesta laget så han tog bort ca 1 msk. När vi väl satt till bords kunde jag inte slita blicken ifrån honom - hur skulle det här gå? Första tuggan gav ingen reaktion men andra.... herregud vilka svordomar och grimaser!

Jag är inte för inte kallad "den lilla elaka" i vårat hem, jag skrattade så tårarna rann! Hans tårar rann av en helt annan anledning och svetten lackade i pannan på honom. Nu ska ni inte tro att han slutade äta bara för det, nej den här middagen var minsann den godaste han ätit på länge :-)

Inga kommentarer: