söndag 20 juli 2008

Tusen strålande solar

Vi gjorde ett bokbyte, jag och en kompis. Hon lånade Mamma sa att jag var sjuk av mig och jag lånade Tusen strålande solar av henne. Jag var inte så jättepigg på att börja läsa den först men kom till skott för några dagar sedan. Sitter nu och funderar över om boken var årets läsupplevelse, den var sketabra!

Till skillnad från Flyga drake så beskrivs Afghanistan i Tusen strålande solar ur ett kvinnoperspektiv och det är inte någon lycklig läsning men oj så bra.



Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Tusen strålande solar av Khaled Hosseini

2 kommentarer:

Skapligt Enkelt sa...

Hej!

Jag skulle just göra ett eget blogginlägg om "Tusen strålande solar" och sökte för att se om det var fler som kanske tyckte att den var lika underbar som jag tyckte. Din blogg kom fram och jag hoppade till och trodde för ett slag att jag klickat snett och kommit till min egen :)

lillsyster sa...

*S* Förstår din reaktion, de var inte helt olika våra bloggar :-)