söndag 20 juli 2008

Söndag

Visste ni att dom fortfarande sänder Teletubbies på TV? Nu vet jag också det. I morse vaknade hela familjen utom sambon av att sambons väckarklocka ringde. När den hade stått och skrikit i 10 minuter hördes yngsta dottern skrika "Kan någon stänga av den där?!" Efter det tror jag faktiskt sambon gick upp. Det var då han satte på TV:n med det nämnda barnprogrammet. Han skulle ta barnen med sig och åka och titta på en båt med en kompis så de skulle vara i Järna klockan 9. Klockan 9 en söndagsmorgon?!

Fast jag vet varför det blev så tidigt. Idag klockan 14 går starten i Tysklands formel 1 lopp på Hockenheim.... Antagligen oroar han sig för hur det ska gå för hans favorit Räikkönen som bara startar på en 6:e plats medans både Massa och Hamilton startar i första ledet.

Det ska bli spännande att se om vi kan dela på v-rummet han och jag. Jag som ska måla taket och han som ska sitta och titta på TV. Jo, jo, det kan bli en intressant eftermiddag här hemma :-)

Formel 1 i DN
Formel 1 i HBL

Inga kommentarer: