torsdag 14 augusti 2008

Angående Ara

Jag har noll koll på brottning. Visst kände jag igen Aras namn nu när jag hörde det men jag hade ingen aning om att han var med i Peking nu. Eftersom jag inte har någon koll på brottning så har jag självklart inte heller någon koll på vilka regler som gäller och hur man dömer i "romersk- grekisk" brottning. Jag kan därför bara lyssna på vad han och SOK tyckte var en felaktig bedömning i hans match mot italienaren Minguzzi.

Däremot tycker jag att om han nu är så upprörd över domslutet, tycker att domarna är korrumperade och tycker att hela spektaklet suger så gör han helt rätt. Ska han protestera så att det märks så var det just vid prisutdelningen som han hade världens ögon på sig. Vad var alternativet, komma hem och låta som en dålig förlorare när han försöker förklara varför han tyckte det var ett dåligt domslut sittandes i någon TV- soffa? Sen om det "såg dåligt ut" som någon tyckare sade, så skiter väl han i det?!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vill bara uttrycka min sorg över hur fel allting verkar vara. Om nu Ara anser sig vara felbehandlad och protetesterar över det genom att lämna sin medalj på golvet. Hur i H-vete kan IOK då sen fundera på om han ska få behålla medaljen eller ej!? Kom han 3:a enligt dem så ska han ju ha bronset, det går inte att säga "nä, du blev inte 3:a för du accepterar ju inte det!". Då blir det ju bara ett värre skämt.
Hur ska jag nu kunna känna glädje över de medaljer vi fått eller kommer att få i detta eller kommande OS.
Sorgligt!

lillsyster sa...

Ja för mig kommer medaljer inom brottningen framöver mest att ses som halvskämt. Medaljer inom övriga grenar kan vi ju fortfarande glädjas över!