lördag 27 december 2008

Bilskrälle

Idag försvann sambon iväg till hundöarna på Ekerö med Sessan med min bil. Kvar lämnade han sin gamla värdelösa Skoda som jag skulle åka runt hela Enhörna med för att lämna yngsta dottern hos en kompis och hämta en kompis till äldsta dottern hemma hos henne.

När det var dags att åka visade sig Skodan direkt från sin vanliga sida och jag fick hålla på länge och väl innan jag till slut kom iväg. Vi kom ungefär 200 m. innna bilskrället bestämde sig för att lägga av helt.

Så, där stod jag med barnen i bilen och kompisar att hämta upp och bilen vägrade röra sig en meter till. Det var bara att börja ringa runt och förklara läget. Som tur är har barnens kompisar snälla föräldrar.

Mamman till den yngsta dotterns kompis kom hit och hämtade yngsta dottern och pappan till den äldsta dotterns kompis kom och lämnade sin dotter OCH hjälpte mig starta bilen.

Inte en förmiddag jag gärna vill vara med om igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

bra start