måndag 1 december 2008

Kalla mig nostalgisk eller vad som...

Men vad tusan är det nu för skit som Svt sänder som Julkalender? Såg just första avsnittet av Skägget i brevlådan och känner mig nästan gråtfärdig. Kanske är det för tidigt att såga den totalt men hur fåglarna den här julkalendern skulle kunna bli ens lite sevärd har jag svårt att fatta.

Eftersom jag inte ville överföra mina egna tankar om årets kalender så frågade jag bara barnen vad de tyckt och det var minst sagt ljumma kommentarer jag fick.

- Tja, den är väl sådär.

Yngsta dottern brydde sig inte ens om att svara utan böt snabbare än blixten till Disney channel och Zack och Codys ljuva hotelliv. Och vem kan klandra henne? Om Svt fortsätter lägga sina licenspengar på skit- tv är det Disney som kommer att stå för all barnkultur som mina barn kommer att komma ihåg när de blir äldre. Nice. *not*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Julkalenderna är ju jättebra!! kraams

lillsyster sa...

Jättebra är väl att ta i.... Men i morse skrattade vi faktiskt när vi tittade på den och det får man kanske vara nöjd med ;-)

Anonym sa...

Kan bara hålla med. Ren katastrof är vad det är. Förstår inte hur den kunde gå igenom som julkalender! De har ju tappat allt det där med julstämning, tradition och en mysig stund som julkalendern brukar handla om. Riktigt tråkigt och bara att hoppas på bättring till nästa år.