måndag 4 augusti 2008

Regn hos mig

Jag tror inte jag är så himla annorlunda än andra människor när jag tycker att det är lite häftigt när det blir ett riktigt oväder. Så mycket regn att det dundrar mot taket och bildas sjöar på marken eftersom den inte hinner suga upp alla vattenmassor. Sitter man inomhus gör det heller ingenting om det blåser så det knakar i väggarna och man efteråt kan se i skogen hur träd har rasat. Det är någonting mäktigt med ett rejält oväder helt enkelt.

Därför är det lite spännande när man läser SMHI:s prognoser om att en klass 1 varning utfärdats pga att det förväntas stora regnmassor.

Så tittar man ut genom fönstret. Visst regnar det, blåser en del också. Men inte 17 är det något häftigt med det här regnandet! Det är bara blött, kallt och lite vindbyar, riktigt kasst sommarväder helt enkelt. Ute på fjärden är det till och med en segelbåt ute och åker, inget spännande alls!


Jag är besviken.

Inga kommentarer: