fredag 17 april 2009

Fem tecken på att man har blivit förälder

Fredagskväll hemma. Nog för att jag tog det lungt och var hemma på fredagskvällar redan innan jag fick barn men jag tittade inte på program som Talang. Det är vad som är på TVn här just nu. Andra saker som har förändrats en smula vartefter barnen kom....

  • Jag har råkoll på Hanna Montana, vad hon, hennes familj och hennes kompisar heter, vad de gjort den senaste tiden och hennes låtar.
  • Jag och sambon har lärt oss att tala i koder om vissa saker, alternativt vänta tills sent på kvällen med vissa diskussioner.
  • Jag har större koll på vad för kläder som är poppis bland barnen än vad som är modernt för mig själv.
  • Lördagsgodis. Förut fanns det överhuvudtaget inte någon speciell dag då godiset smakade godare än någon annan. Numera äter vi enbart godis på lördagarna. (Och allt ifrågasättande av detta påstående kommer jag förneka!)
  • I bilen lyssnar jag numera på den här musiken: Smurfhits, Absolute kidz och Amy Diamond. Det värsta är när man kommer på sig själv med att gå och smågnola på Cara cara mia med smurfarna! Skiten sätter sig ju på huvudet direkt....

Inga kommentarer: